Новини

Новият Weidemann T7042 - Повече мощ и по-големи височини, отново в компактни размери и типичната маневреност на бранда
04.11.2022 г.
Филип Лебрен, фермер в Гратот, Франция, който има повече от 30 години опит в работа с товарачи, тества новият модел телескопичен товарач Weidemann T7042 в продължение на 10 дни и описва неговите впечатления.
Доскоро гамата на Weidemann беше ограничена до модели, повдигащи максимум на 6 метра височина, сега вече немската марка се насочва към основния пазар с Т7035 и Т7042, с височина на повдигане от 7 м и товароносимост от 3,5 или 4,2 тона. Тези машини, произведени в Германия във фабрика на Wacker Neuson Group, са оборудвани със специално проектирано шаси и кабина (5-годишна разработка) и се е характеризират с ъгъл на завиване от 45 градуса.
Ексклузивна трансмисия
7-ма серия разполага с 3,6 литров 4-цилиндров двигател Perkins, отговарящ на стандарта за вредни емисии Eтап V, благодарение на системата против замърсяване, комбинираща EGR, DOC, FAP и SCR (AdBlue). Напречно монтирания двигател се предлага във вариант от 122 к.с. и 136 к.с., както и 102 к.с, наличен само за модела Т7035. Той захранва хидростатичната трансмисия PowerDrive 255, разработена ексклузивно за Weidemann от Bosch Rexroth, която позволява непрекъснато движение от 0 до 40 км/ч. Хидравличната верига осигурява 138 л/мин (187 л/мин опционално) с дебит от 100 л/мин при носа на телескопичното рамо.
Условията на теста
Пристигнал в края на януари, телескопичният товарач Weidemann работи 25 часа във фермата за млечни крави Gaec du Moulin Neuf, управлявана от Дейвид и Филип Лебрен. Машината е използвана за почистване на легловата зона на животните, изпразване на тора и обработване на бали със сено и слама. Товарачът също така работи на полето в много влажни условия, за да натовари около двадесет тороразпръсквачки.
Работни условия – „Прецизна трансмисия и джойстик“
Weidemann се предлага малък радиус на завиване при управление на четирите колела (1,72 м вътрешен радиус), но преди всичко ме изненада със своята маневреност при управление на две колела, много по-добра от тази на моделите, които съм използвал досега. На полето, при много лоши метеорологични условия, той се представи много добре в натоварването на тороразпръсквачите. Пропорционалният джойстик позволява инструментът да се маневрира с голяма прецизност. Деактивира се веднага щом станете от седалката. Системата VLS е с 3 режима на телескопичното рамо, практична е и осигурява комфорт, като ограничава манипулирането. Първият режим, наречен режим за работа с кофа, контролира прибирането на телескопа веднага щом рамото се спусне. Използвах го системно за почистване на оборски тор. Вторият режим, подходящ за обработка на палети, разгръща телескопа при повдигнато рамо и го прибира при спускането му, за да осигури вертикално движение на товара.
При извършване на работни дейности в сгради, телескопичният товарач е забележителен с отличната си 360-градусова видимост, която предоставя. Неговото голямо извито предно стъкло, издигащо се до покрива, предоставя широко полезрение на работния инструмент по време на повдигане, а неговата защитна решетка, съставена от наклонени плоски железа, не пречи на видимостта. Телехендлерът притежава голяма сила на избутване и показва отлично сцепление върху мазния бетон на торовите пътеки. Неговата прецизна трансмисия ме освободи от използването на спирачките за работа в дворовете. Задната камера осигурява перфектен изглед на задната част и теглича.
На пътя, товарачът се движи с добри 40 км/ч. Празен, в най-стръмните участъци поддържаше скорост от 33 км/ч. При спускане се държи спокойно, тъй като не набира свободно скорост, благодарение на ефективната моторна спирачка. На трасе от 5 км с две кръгли бали сено в многофункционалната кофа, тази машина се представи много добре. Шумоизолацията на купето е правилно изработена и големите странични огледала са доста ефективни. Освен това спирането е много мощно и е добре да внимавате с педала до като свикнете, за да не се окажете с нос в предното стъкло.
Тестваният телехендлер има специфичен държач за инструменти. Бутон на носа на рамото се използва за декомпресия на хидравличната верига, за лесно разкачване на маркучите от многофункционалната кофа. Опционалното хидравлично освобождаване на инструмента е практично за бърза смяна на оборудването.
В кабината
„Съвършено проектиран достъп до кабината“
Лесният достъп до кабината е забележително предимство на телехендлера Weidemann, благодарение на двете широки стъпала и вдлъбнатината в пода. Едната врата е лека и не ми пречи да я отварям дори и на 90 градуса. Кабината е изцяло остъклена, което носи огромен плюс по отношение на видимостта. Горният прозорец, съставен от две плъзгащи се части, е практичен за естественото вентилиране на купето. Воланът се регулира много лесно на височина. Седалката с въздушно окачване, която е част от стандартното оборудване за Weidemann се плъзга при нужда, за да намери най-добрата позиция за дясната ръка спрямо джойстика. От страна на място за съхранение, външният багажник, поставен зад предното колело, събира множество инструменти. Голям „шкаф“ за инструменти е интегриран в подножието на вратата, а разположеното отляво в арматурното табло отделение за съхранение, се охлажда от климатика.
Иконите на различните контроли са доста ясни и цветният код позволява идентифицирането на групите функции: зелено за телескопичното рамо и оранжево за трансмисията. Двигателят се стартира, след подаване на контакт с ключа, чрез натискане на единичния червен бутон на подлакътника. За да го изключите, трябва да натиснете този ключ отново, но аз предпочетох да придобия навик да го спирам с ключа за запалване, защото една вечер го забравих. Ръчната спирачка се задейства чрез натискане на оранжевия превключвател със символ Р или веднага щом станете от седалката. Машината е оборудвана с много чистачки – на предното стъкло, покрива, страничния прозорец и отзад.
Навигацията в менютата се извършва от таблото с помощта на Jog-Dial, оборудван по-специално с колело и клавиши за бърз достъп. Този лесно четим терминал показва основните параметри (обороти на двигателя, температура на охлаждащата течност, ниво на GNR, АdBlue и др.). Той показва изображението от камерата за заден ход веднага щом е включен задния ход. Този монитор включва диаграма, илюстрираща активирането на работните светлини. Много практично, клавишът F1 се използва за избор на информация, намираща се в горния ляв ъгъл на екрана: час, общ брояч на часове, дневен брояч на часове, средна консумация или оставащи часове преди обслужване. Бутонът F2 се използва за настройка на скоростта, с която окачването на рамото се активира в автоматичен режим. Бутонът F3 се използва за регулиране на хидравличния поток при носа на рамото и на опционалните задни клапани.
Поддръжка
„Всичко на една ръка разстояние“
Заключен от ключа за запалване, капакът на двигателя се отваря и затваря без използването на сила. Осигурява перфектен достъп до основните компоненти на 4-те цилиндъра в напречно положение. Маслените и GNR филтрите, пръчката за измерване на маслото на двигателя, акумулаторът и стартерът могат лесно да бъдат достигнати в задната част на отделението. Въздушният филтър, разположен отпред над охлаждащия блок, се отделя след премахване на четири малки метални скоби. Централизираното смазване на всички гресьорки, което е опционално за тествания Т7042, прави поддръжката още по-лесна. Weidemann Т7042 също се възползва от автоматичното и ръчно обръщане на посоката на въртене на вентилатора, за да почисти решетките за всмукване на въздух. Weidemann дава гаранция за своите телескопични товарачи за една година, но вътрешен договор с Wacker Neuson Group позволява удължаване до 5 години или 6000 часа, което от двете настъпи първо.